Без име - цветна линогравюра | Fineluart

Без име – цветна линогравюра

Без име - цветна линогравюра

Без име – цветна линогравюра с контрабас от Любомира Попова Fineluart


Без име е цветна линогравюра с контрабас от Любомира Попова Fineluart нарисувана в топлата гама. Нюансите в тази цветна графика са кафяво и охра, съчетани с черно и бяло.

Картината няма заглавие, за да не се насочват зрителите към определени идеи и емоции, а да се остави на тяхното въображение да определят какво „говори“ композицията. Тя може да се възприеме и като уморен музикант, и като погълнат от изкуството творец, и като човек скрил се от действителността в своя собствен свят, и като вдъхновен или замислен композитор, и като автор напълно погълнат от вдъхновението.

Цветове и композиция в цветната линогравюра с контрабас

Цветовете и композицията в цветната линогравюра с контрабас от Любомира Попова Fineluart издават покой и съсредоточеност. Това е постигнато чрез статичността и чрез топлите нюанси на охрата и тъмно кафявото.

  • Фонът е в един цвят – почти черен тон на кафявото.
  • Графиката, като цяло, е схематично нарисувана и почти стилизирана.
  • Светлината идва отпред и отдясно като най-светлите детайли са в охра и бяло. Най-тъмните части на човека и инструмента са в цвета на фона и по този начин е пресъздадена илюзията за разтварянето им в пространството.
  • Композиционен център е корпуса на контрабаса. Той се намира пред музиканта и е най-голямото светло и цветно петно в графиката. Разработен е най-детайлно, което означава, че има най-много щрихи и най-много елементи.
  • Музикантът е схематично нарисувана фигура, което го прави да изглежда на заден фон не само заради местоположението си в произведението на графичното изкуство.
  • Повечето линии и щрихи следват вертикална посока и не се засичат помежду си. Така е изградено впечатление за движение нагоре към грифа и надолу към лъка.

Без име е цветна линогравюра с контрабас от Любомира Попова Fineluart, част от серия едноименни творби, която говори на зрителя по множество начини, най-вече посредством неговото собствено въображение и емоционална настройка.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Yandex.Metrica