Кокоши глави – рисунка с молив

Кокоши глави - рисунка с молив

Композиция с кокоши глави – рисунка с черен молив

  • Картината е уникат
  • Размери: 20/ 20 см
  • Техника: рисунка с молив (черен и червен)
  • Създадена: 2003 г.
  • С рамка
  • Цена: 30 лв.


Кокоши глави е рисунка с молив от Любомира Попова Fineluart. Нарисувана е като упражнение за ръката като композиция с черен молив, като някои детайли на преден план са в червено.

  • На преден план присъстват пет от главите – те са в по-светли нюанси и по-детайлно разработени.
  • На заден план се виждат още три от тях, които са по-тъмни и с не толкова ясно различими детайли.
  • Черният молив в етюда е използван за „построяване“ на светлосянката.
  • Червеният цвят е използван в детайли като гребените и човките, чийто цвят е червен и в натурата.
  • Форматът на листа в тази рисунка с молив е квадратен, като пространство около групата кокоши глави е оставено единствено отгоре и отдолу.
  • Композиционният център се намира в средата, където е най-разработената глава – и като детайли, и като щрих, и като цвят.
  • Фон няма.
  • Хвърлена сянка също няма като това създава впечатление на рееща се в пространството група обекти.

Липсващата основна идея в тази рисунка с молив на кокоши глави

Основна идея няма – тази рисунка с молив на кокоши глави е рисувана от Любомира Попова Fineluart под въздействие на вдъхновението от съвсем „ежедневен обект“.

Групата глави не е композирана специално, а е закупена от търговски обект за замразена стока. Но гледната точка на художника е подбрана така, че в създаваната рисунка на кокоши глави да има визуално взаимодействие със зрителя.

  • Предният план се състои от три кокоши глави в профил, чиито очи са полуотворени, докато останалите от групата са обърнати настрани или назад в различна степен.
  • Централното пиле, което е и композиционен център, е разработено така, че да създава впечатление за проглеждане или за опит да се измъкне от студенината на групата.

Липсващата основна идея в тази композиция с черен молив е компенсирана от въздействието на главите върху зрителя – досега до смъртта, илюзията за втори живот, употребата на животните от човека, вдъхновението от храната, отблъскващото въздействие на неживата плът…

Споделете:

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *