Гняв – маслена живопис сюрреализъм

Гняв - маслена живопис сюрреализъм

Маслена живопис в сюрреалистичен стил и асиметрична композиция

  • Картината е уникат
  • Размери: 37/ 47 см
  • Техника: маслени бои върху фазер
  • Създадена: 2005 г.
  • С рамка
  • Цена: 580 лв.


Гняв е маслена живопис сюрреализъм в студената гама от Любомира Попова Fineluart. Стилът на картината е сюрреалистичен, а композицията – асиметрична. В сюрреализма и особено в сюрреалистичната маслена живопис, фантазното изкривяване на реалността се разгръща в цялата си необятна дълбочина.

Гняв е маслена живопис, в която са вплетени образи, изразяващи различни емоции – копнеж, еротика, меланхолия.

В картината се преплитат живописта, усещането за музика, психологическите състояния и екзистенциалните проблеми, които човек преживява чрез вътрешните си монолози.

Синьото е преобладаващия цвят в тази живопис. Светлосините нюанси контрастират с тъмнолилавите тонове, срещайки се в композиционния център на картината, където фигурата, носител на основната идея, е нарисувана в студена охра и кармин.

Нарисуваните фигури и тяхното значение в тази маслена живопис сюрреализъм

Нарисуваните фигури в тази маслена живопис сюрреализъм са едновременно самостойно звучащи, всяка със своята емоция, но и част от един цялостен събирателен образ.

Значението на образите в картината е подчинено на негативните емоции, които ни завладяват понякога, но и които са преходни, стига да не им позволим да ни завземат напълно.

Тук присъства женска фигура, изразяваща копнеж; свита фигура, изобразяваща мъката и самозатварянето; фигура, която се бори срещу всичко това (именно тя е нарисувана в топли цветова, на фона на студената цветова гама, използвана навсякъде другаде). Нарисуван е и един „портрет“, в чиято осанка са вплетени всички останали – това е образът, който носи мъдростта, дистанцирането от дребнавостта и извисяването над злободневното. Встрани е изобразен и силует на контрабас, чиито ниски тоналности свирят в унисон с цялостната концепция на творбата.

Гневът в сюрреалистичната маслена живопис е по-скоро дълбок и статичен като външен израз, но не и като усещане за реалността и вътрешните борби.

Асиметричната композиция в маслената картина е получена не само заради разположението на фигурите, но и заради рязкото разделение на тъмна и светла половина на картината. Фигурата, която едва докосва струните, всъщност, дълбае именно в тъмната част на душевността.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Yandex.Metrica